Peter Frank a fost director de comunicare la MBNA America. S-a mutat in Romania si, de o luna, prezinta “The Frank Show”, la Money Channel. Chiar daca apreciaza jurnalistii pentru curiozitatea si entuziasmul lor, americanul considera ca ziarele si televiziunile de business de la noi au o abordare prea rigida si ca le lipsesc povestile interesante de business.
Wall-Street: Cum ati ajuns sa lucrati aici?
Peter Frank: Am fost reporter la mijocul anilor ’80 pana la mijlocul anilor ’90, cand am devenit editor financiar si business reporter. O banca foarte mare din Statele Unite mi-a spus sa le preiau zona de comunicare. Am lucrat pentru banca asta, cea mai mare banca de carduri de credit din lume (MBNA – n.red.), pentru 12 ani. Am fost trimis in Mexico City, sa ajut la crearea unei banci acolo, am fost in Anglia pentru doi ani, sa lucrez la niste proiecte pentru tarile din Uniunea Europeana.
La sfarsitul sederii in Anglia m-am intors in Statele Unite. Asta se intampla in 2008. Am decis sa parasesc compania si sa caut alte locuri si alte companii unde mi-ar placea sa lucrez. M-am orientat catre pietele emergente pentru ca muncisem mult pentru tari emergente sau pentru produse destinate lor in anii anteriori. Am inceput sa vorbesc cu oameni din Polonia si Romania, faceam deplasari intre cele doua tari, pana cand am decis sa ma aplec mai atent asupra Romaniei. La vremea aceea, in 2008, Romania crestea rapid, deci parea o idee buna. M-am stabilit aici in urma cu 6 luni.
Wall-Street: Cand v-ati gandit sa lucrati in Romania, care erau optiunile?
Peter Frank: Vorbisem cu niste banci si cu niste companii de media. Ma gandeam sau sa devin parte din organizatie, sau sa functionez ca si consultant in oricare dintre cele doua zone. Cautam sa ma mut aici si sa devin parte din comunitate pentru ca imi place Romania foarte mult. Incepusem sa fac drumuri i