Ciocolata este unul dintre alimentele capabile să pună pe toată lumea de acord, reuşind, totodată, să satisfacă şi cele mai pretenţioase gusturi.
După cum bine se ştie, ciocolata este unul dintre acele ingrediente capabile să pună lumea de acord, păstrând în acelaşi timp şi un specific al său, astfel încât poate satisface şi cele mai pretenţioase gusturi. Totodată, este un aliment nobil şi complet, fiind un bun aliat al sportivilor şi al bunei dispoziţii, alinând multe dezamăgiri, iar recent a fost „absolvit“ de unul dintre păcatele sale „capitale“: nu provoacă apariţia acneei. În plus, consumată în cantităţi moderate, nu duce nici la acumularea de kilograme. De câţiva ani, în luna octombrie, ciocolata devine protagonista absolută a unor evenimente care atrag mii de vizitatori. De exemplu, pe 12 octombrie a fost celebrată în mai multe ţări europene aşa-numita Chocoday, o zi în care s-a promovat cultura ciocolatei de calitate, iar începând cu 16 octombrie, oraşul italian Perugia găzduieşte marea sărbătoare Eurochocolate. În paralel, se desfăşoară la Paris Salon International du Chocolat. Cercetătorii au profitat de ocazie pentru a verifica preferinţele consumatorilor în materie de ciocolată şi pentru a identifica trăsăturile de caracter în funcţie de preferinţele fiecăruia dintre aceştia.
Preferinţele şi caracterul
Studiul, dat publicităţii de Tgcom.it, a fost realizat de o echipă de psihologi italieni, obiectivul fiind de a schiţa profilul psihologic şi diversele obiceiuri ale consumatorilor în momentul în care optează pentru ciocolata cu lapte sau amăruie. Din primele rezultate ale studiului, s-a constatat că ciocolata cu lapte este asociată mai mult universului feminin şi erotismului „genuin“ resimţit la nivel senzorial. În ceea ce priveşte ciocolata amăruie, aceasta este asociată în mod tradiţional universului masculin, dar şi u