Producătorii români de bere sunt striviţi de probleme. Presiunea exercitată de retaileri, concurenţa sufocantă a multinaţionalelor, încasarea tot mai dificilă a facturilor constituie motive de îngrijorare pentru micii producători, afectaţi oricum de efectele crizei, manifestate prin scăderea vânzărilor şi dificultăţi în obţinerea creditelor. Ce ar mai rămâne de făcut în aceste condiţii, decât să tragi obloanele şi să pui lacăt la fabrică? Nu toţi produc
Producătorii români de bere sunt striviţi de probleme. Presiunea exercitată de retaileri, concurenţa sufocantă a multinaţionalelor, încasarea tot mai dificilă a facturilor constituie motive de îngrijorare pentru micii producători, afectaţi oricum de efectele crizei, manifestate prin scăderea vânzărilor şi dificultăţi în obţinerea creditelor.
Ce ar mai rămâne de făcut în aceste condiţii, decât să tragi obloanele şi să pui lacăt la fabrică? Nu toţi producătorii români sunt de acord cu această ipoteză arătând că nu şi-au spus încă ultimul cuvânt pe piaţa berii.
Afaceri ameninţate de întârzierea încasărilor
Criza a adus blocajul financiar în mediul economic, iar firmelor le este din ce în ce mai greu să îşi recupereze banii din piaţă.
Elena Anişoi, directorul general al producătorului Bermas din Suceava, spune că 2009 este un an foarte greu din cauza cheltuielilor financiare mari şi greutăţii cu care firma îşi recuperează banii din piaţă.
“Se încasează foarte greu banii de la distribuitorii noştri, iar perioada medie de încasare a facturilor a crescut faţă de anul trecut”, a declarat Anişoi pentru capital.ro.
Incapacitatea de plată în care au intrat unii distribuitori îl preocupă şi pe Vasile Ciobanu, proprietarul fabricii de bere Albrau de la Oneşti.
“Ne îngrijorează situaţia din jurul nostru pentru că distribuitorii au început să cadă”, a declarat Ciobanu, care speră să nu