Profitul net al Coca-Cola, cel mai mare producător mondial de băuturi răcoritoare, a urcat în trimestrul al treilea cu sub 1%, la 1,896 miliarde de dolari, de la 1,89 miliarde de dolari în intervalul similar din 2008, potrivit datelor financiare ale companiei.
Volumul vânzărilor s-a majorat în perioada analizată cu 2%, după un avans de 4% în trimestrul al doilea şi de 2% în primele trei luni ale anului. Creşterea volumului pe pieţe aflate în dezvoltare, precum India şi China, a compensat declinul din Statele Unite ale Americii.
Î
n Europa a avut loc un declin de 2%, iar în America de Nord de 4%. Volumul a urcat cu 7% în America Latină, cu 6% în regiunea Pacificului şi cu 2% în Africa.
În primele nouă luni ale anului, veniturile nete au scăzut cu 5%, la 23,48 miliarde de dolari, de la 24,818 miliarde de dolari în intervalul similar din 2008.
Profitul net a urcat cu 10%, la 5,28 miliarde de dolari, de la 4,81 miliarde de dolari în urmă cu un an.
În România, producătorul de băuturi răcoritoare este prezent prin intermediul companiilor Coca-Cola Hellenic şi Coca-Cola Company. Coca-Cola Hellenic deţine în România două fabrici de băuturi răcoritoare (la Ploieşti şi Timişoara) şi una de apă minerală, la Poiana Negri, judeţul Suceava. Anul trecut, Coca-Cola Hellenic România a înregistrat o cifră de afaceri de 550 de milioane de euro şi a obţinut un profit net de 66 de milioane de euro, în creştere cu 7,6% faţă de anul anterior.
Principalul concurent la nivel mondial, dar şi în România, al Coca-Cola este compania americană Pepsi.