După cinci ani în care a condus compania Cramele Recaş, Rareş Marinescu şi-a mutat tabăra, devenind director naţional de vânzări al producătorului de vinuri Crama Oprişor. În timpul mandatului lui Marinescu la Recaş, compania şi-a mărit volumul de vânzări de peste şase ori. Un target asemănător şi-a fixat şi la noul loc de muncă. După cinci ani la Recaş, Marinescu a simţit că nu mai are aceleaşi percepţii cu ale acţionarilor companiei şi a decis să plece către un alt producător. „Mi-am dat seama că nu mai aveam puncte comune cu acţionarii în ceea ce priveşte strategia politicii comerciale şi m-am decis să plec“, îşi justifică Marinescu mutarea.
Diferenţa dintre cele două companii este că vinurile produse de Recaş sunt vândute în special în magazine, iar cele de la Crama Oprişor, subsidiară a grupului german Carl Reh, sunt cunoscute mai mult de clienţii restaurantelor, spune managerul. La noul job, Marinescu şi-a propus ca, în maximum un an, vinurile din portofoliul Cramei Oprişor (La Cetate, Drăgaica Roşie, Măiastru, Caloian, Rusalca Albă, Zmerenie şi Passarowitz 1718) să fie prezente în aproape toate restaurantele şi magazinele din ţară.
Promovare directă
După aceea va începe o campanie de promovare. „Nu pot să fac reclamă, iar consumatorii să nu găsească vinurile la raft sau la restaurant. Mai întâi trebuie să pun la punct distribuţia“, spune Marinescu. Strategia de marketing a lui Marinescu va fi una construită cu bani puţini, având în vedere că producătorul la care lucrează este unul relativ mic, care deţine o cotă valorică de 4% din piaţa internă de profil, potrivit propriilor estimări.
„Reclama TV este foarte scumpă. Doar doi-trei producători foarte mari îşi permit să facă asta. Mă voi folosi de presa de specialitate şi, în primul rând, de promovarea directă la punctele de vânzare. Când eşti mai mic treb