Peste 26% din persoanele care fumează acoperă imaginile şocante de pe pachet atunci când scot o ţigară. Apariţia pictogramelor pe pachetele de ţigări nu i-a lăsat indiferenţi pe fumători. Deşi speriaţi de imaginile înfricoşătoare, mulţi nu au renunţat, totuşi, la fumat. O treime din fumători sunt dezgustaţi de imaginile şocante de pe pachetele de ţigări, arată un studiu privind impactul pictogramelor asupra fumătorilor adulţi, realizat în perioada iulie 2008-octombrie 2009 de către Institutul de pneumologie „Marius Nasta” din Bucureşti şi finanţat de Ministerul Sănătăţii.
Citiţi şi:
Peste două săptămâni se scumpesc ţigărileGuvernele din Europa Centrală şi de Est mizează pe viciile populaţiei pentru a aduna bani la buget Pictogramele au fost introduse în iulie 2008 cu scopul de a-i determina pe fumători să conştientizeze mai bine efectele nocive ale fumatului.
Cercetarea arată că, deşi efectul introducerii pictogramelor a fost mare în primele şase luni de la introducere, în timp, fumătorii s-au obişnuit cu ele, ba chiar au găsit metode de a le ocoli. Astfel, 26,9% din fumătorii intervievaţi au spus că obişnuiesc să ascundă imaginea de pe pachet atunci când iau o ţigară, 8,5% îşi pun ţigările în tabacheră, iar 19% le cer vânzătorilor pachete cu pictograme mai „blânde”.
Ţigările şi-au pierdut aerul „cool”
Nicolae Galie, directorul general al Institutului „Marius Nasta”, a declarat că, tocmai pentru faptul că fumătorii s-au obişnuit cu imaginile înfricoşătoare de pe pachete, pictogramele ar trebui înlocuite cu altele şi mai şocante.
Un alt studiu referitor la efectele pictogramelor în rândul adolescenţilor arată că ţigările încep să-şi piardă aerul „cool”, tocmai din cauza imaginilor de pe pachete. Unul dintre principalele motive pentru care adolescenţii se apucă de fumat este tocmai pent