Romania este singura tara din Europa Centrala si de Est in care volumul vanzarilor din retail (food, fashion si cosmetice) va continua sa creasca si in 2009 cu 3%, arata un studiu al companiei de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC).
Desi evolutia retailului de pe piata locala continua sa fie pe plus, evolutia din acest an este cu mult sub cea de anul trecut, cand vanzarile au crescut cu 14,2%. La nivelul Europei Centrale si de Est, declinul din retail este estimat la 3,6% in 2009. Cei mai afectati sunt ucrainenii, care de la o crestere a volumului de vanzari de 2%, vor ajunge la sfarsitul anului la o scadere de 12,1%. Acelasi studiu arata insa ca urmatorii doi ani vor fi mai buni pentru retailul din regiune, 2011 insemnand chiar o revitalizare a consumului, care va ajunge pe plus si in tari care in prezent se confrunta cu scaderi semnificative, cum sunt Turcia, Ungaria, Cehia sau Bulgaria.
Jucatorii din industria cosmeticelor spun insa ca vanzarile au crescut si in acest an cu cateva procente.
Cea mai mare parte a retailerilor de fashion spun ca vanzarile au scazut in acest an cu pana la 50%. Leonardo, cel mai mare retailer roman din industria textila, a intrat de curand in insolventa, dupa ce a acumulat datorii de 100 mil. euro, desi a incercat anterior o reorganizare a businessului, pe fondul scaderii dramatice a vanzarilor.
Daca retelele de restaurante de tip fast-food au anuntat cresteri de o singura cifra, vanzarile restaurantelor traditionale sunt in scadere. Si retailul modern a scazut cu pana la 20% in acest an.
Romania este singura tara din Europa Centrala si de Est in care volumul vanzarilor din retail (food, fashion si cosmetice) va continua sa creasca si in 2009 cu 3%, arata un studiu al companiei de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC).
Desi evolutia retailului de pe piata locala continua sa f