În plină criză financiară, posturile TV nu mai ţin cont de reglementările din audiovizual şi difuzează „în disperare“ reclame. Depăşirea celor 12 minute de publicitate pe oră, cât este permis de lege pentru staţiile comerciale, a adus televiziunilor Prima TV, Antena 1, Kanal D şi B1 TV amenzi de la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).
Cea mai mare sancţiune în bani a fost atrasă de Prima TV, taxată cu 20.000 de lei pentru depăşiri şi de peste cinci minute pe oră. Antena 1 a avut, săptămâna trecută, cu până la două minute de publicitate mai mult pe oră şi a fost amendată cu 10.000 de lei.
Kanal D şi B1 TV au primit câte o amendă de 5.000 de lei. Prezenţi la şedinţa CNA, reprezentanţii posturilor de televiziune, citaţi de Mediafax, au pus încălcările legale fie pe seama crizei economice, fie pe cea a greşelilor în programarea publicităţii.
Această atitudine arată, de fapt, disperarea posturilor TV de a atrage cât mai mult din bugetele de promovare ale clienţilor.
În condiţiile în care tarifele de publicitate pe TV au scăzut dramatic de la sfârşitul lui 2008, ajungând la preţuri cu până la 20-30% mai mici, televiziunile încearcă să suplinească pierderile prin volume mari de reclame. În plus, având în vedere că sumele încasate din publicitate sunt mai mari decât amenzile, posturile TV nu ţin cont de sancţiunile CNA.