Astăzi a început îndoctrinarea populaţiei cu minciunile acerbe prefabricate infam de fiecare dintre cei care şi-au propus să se relaxeze cinci ani în fotoliul prezidenţial. Următoarele 30 de zile, vom avea capul calendar de mesaje electorale despre cum ne va fi mai bine, cu subliminalul, de fapt, cum le va fi mai bine, din partea aspiranţilor la cea mai înaltă funcţie din stat.
Până aici, nimic frapant, întrucât precedentul plăsmuirilor politice din campania electorală a fost creat cu mult timp în urmă, însă, ca o noutate care distinge alegerile din noiembrie de toate celelalte, este că minciunilor deja rutinate se adaugă, în contextul actual, şi ereziile despre cum vom scăpa de criză. Dacă până acum dădeau absenţi din umeri, miza electoratului le-a provocat politicienilor revelaţii salvatoare, care promit că vor reabilita România. Campania politică se metamorfozează, de fapt, într-un război psihologic asupra maselor, în care strategiile sunt bazate pe principiul scopul scuză mijloacele, pentru a ajunge la finalitatea dezideratului. Luptele se dau pe fronturi, o dată între ei, politicienii, şi a doua oară cu noi, cetăţenii. Raportat la lupta dintre candidaţi, fiecare cetăţean în parte este un pion esenţial pentru a-l face „şah mat" pe celălalt oponent politic. În războiul psihologic dintre ei şi noi, ni se inoculează iluzia că noi contăm, în sensul în care ni se vrea binele, când de fapt contăm pentru ei, în ideea în care au nevoie de votul nostru, pentru a ajunge ei bine. Aşa că, începând de azi, cu „compunerea făcută de acasă", fiecare candidat îşi va urmări cu perseverenţă target-ul şi va încerca să-l manipuleze spre obţinerea unui vot. Prin analogie cu presa, în care cu cât o ştire afectează şi interesează o plajă mai largă de oameni, cu atât are o valoare mai mare de informare, în politică, cu cât minciuna va fi mai perfidă şi va umbla în punctele vulnerab