Activitatea de transport feroviar va trece, începând de duminică, 25 octombrie, la ora oficială a Europei Orientale, ora 4.00 devenind ora 3.00, prilej cu care, la nivel naţional, 116 trenuri vor aştepta în gări 4.616 minute, adică aproape 77 de ore în total.
Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4.00, ora oficială de vară, vor opri în gările din parcurs, de regulă prima staţie cu oprire utilizată de călători, evitându-se opriri în staţiile intermediare, şi vor pleca după noua oră a Europei Orientale. Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4.00 (care devine ora 3.00) şi care au de parcurs o distanţă scurtă până la staţia finală îşi vor putea continua mersul până la destinaţie.
Deoarece şi în ţările vecine trecerea la ora oficială a Europei Orientale are loc în aceeaşi zi, între staţiile de frontieră cu Republica Moldova, Ungaria, Iugoslavia, Ucraina şi Bulgaria trenurile vor circula după orarele din mersul de tren în vigoare. Ora Europei Orientale este valabilă până în ziua de 28 martie 2010, ora 3.00.
Trenurile afectate de schimbarea orei:
Activitatea de transport feroviar va trece, începând de duminică, 25 octombrie, la ora oficială a Europei Orientale, ora 4.00 devenind ora 3.00, prilej cu care, la nivel naţional, 116 trenuri vor aştepta în gări 4.616 minute, adică aproape 77 de ore în total.
Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4.00, ora oficială de vară, vor opri în gările din parcurs, de regulă prima staţie cu oprire utilizată de călători, evitându-se opriri în staţiile intermediare, şi vor pleca după noua oră a Europei Orientale. Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4.00 (care devine ora 3.00) şi care au de parcurs o distanţă scurtă până la staţia finală îşi vor putea continua mersul până la destinaţie.
Deoarece şi în ţările vecine trecerea la