Compania The New York Times a avut pierderi in valoare de peste 35,6 milioane de dolari, in trimestrul al treilea al lui 2009, in contextul in care veniturile atrase din publicitatea in ziare au scazut cu 30%, a anuntat, joi, conducerea trustului.
Perioada neagra prin care trece compania, grav afectata de criza financiara,, inseamna pentru trustul american de presa o reducere costurile anul acesta cu 475 de milioane de dolari si apreciaza ca scaderea publicitatii se va diminua in ultimul trimestru al anului. The New York Times.
Dupa ce a anuntat, pe 20 octombrie, ca va concedia peste 100 de jurnalisti pana la sfarsitul anului, compania a fost oarecum obligata sa si explice de ce trebuie sa ia o astfel de masura: veniturile totale ale companiei au scazut cu 14,3%, la 570,6 milioane de dolari.
Veniturile New York Times Media Group, din care fac parte The Times si The International Herald Tribune, au ajuns la 175,2 milioane de dolari in trimestrul al treilea, insa problema o reprezinta incasarile din publicitate, care au scazut la 164,5 milioane de dolari.
Pe de alta parte, The Times Company nu a avut o scadere a veniturilor atat de mare comparativ cu restul publisherilor importanti datorita cresterii veniturilor din distributie cu 6,7%, dar si a majorarii pretului pe exemplar al The Times si The Globe.
Veniturile din publicitate ale News Media Group, parte a New York Times Company care include toate ziarele, au scazut cu 29,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cel mai mare declin al investitiilor in publicitate s-a inregistrat in cazul serviciilor financiare, in conditiile in care principalele banci, fonduri de investitii, companii de credit si asigurari si-au redus cheltuielile, potrivit lui Janet L. Robinson, presedinte si Chief Executive al the Times Company.
Si veniturile din publicitat