Doamne elegante, fete în casă cu surâsuri înflorite pe guri triste, olteni grăbindu-se spre piaţă, bărbaţi luminaţi doar de trecerea fandosită a câte unei mondene cu botine din cele mai fine, cuconiţe nostime, băieţei neastâmpăraţi, ce fumează şi umplu galoşii vizitatorilor cu dulceaţă. Cu cât trece timpul, cu atât îl apreciem mai mult pe Caragiale, ale cărui conversaţii abundă de inteligenţă acidă şi umor ireverenţios.
Jean Georgescu s-a apropiat de Caragiale de-a lungul timpului, iar adaptările sale rămân cele mai pertinente realizări cinematografice de înţelegere a universului comic creat de nemuritorul autor. Cinematografia noastră îi datorează multe lui Jean Georgescu. Un anume stil de cinematografie, un anume stil de cineast, iar un film semnat de Jean Georgescu nu poate sta sub semnul întrebării niciodată. Cu atât mai mult efortul de recuperare a operei cineastului al celor de la TVR Media este lăudabil deoarece oferă generaţiilor mai tinere, care nu-i cunosc activitatea, şansa de a-l descoperi.
În 1952, regizorul Jean Georgescu realiza cu Birlic şi Florica Demian filmul "Vizita", după care îl recomandă regizorilor Gh. Naghi şi Aurel Miheleş, care au avut ideea de a profita de talentul genialului actor în filmele lor.
Birlic rămâne un fenomen al comediei. Oamenii îl atingeau pe stradă, iar orice restaurant se umplea de lume dacă el intra acolo. Chiar şi la hipodrom spectatorii prefereau să-i urmărească grimasele cu binoclul, decât să se uite la cai, iar acest lucru îi făcea să râdă în hohote. Născut la 24 ianuarie 1905 la Fălticeni, în familia unui negustor de pe strada Pârâul Târgului, Birlic a absolvit în anul 1924 cursurile Liceului "Nicu Gane".
La dorinţa familiei se înscrie la Drept, în Cernăuţi, iar, în paralel, până a-şi lua licenţa, face figuraţie la Teatrul Naţional. În 1933, este adus la Bucureşti de către Sică Alexandrescu ş