De multe ori, costurile băncii cu SMS-urile, scrisorile sau cu apelurile telefonice sunt mai mari decât suma ce trebuie recuperată. Sursa: EVZ
O mai veche procedură a băncilor a revenit „în vogă”, de când criza mondială s-a instalat şi în ţara noastră.
Astfel că, stresarea clientului cu telefoane şi SMS-uri pentru datoriile mici, de ordinul zecilor de bani sau a zecilor de eurocenţi, şi-a făcut loc în programul instituţiilor de finanţare. Nu puţini sunt clienţii care se plâng de insistenţele angajaţilor din bănci care sună pentru a le aminti că nu şi-au plătit datoria de 20 de bani sau un euro.
„Timp de mai multe zile, am primit telefoane peste telefoane şi mesaje pentru o datorie de un euro care s-a adunat de-a lungul a mai multe luni, la o rată de peste 200 de euro”, spune Adrian Mendrea, unul dintre clienţii băncii Credit Europe.
Soluţia pentru ca banca să nu mai insiste a venit tot din partea angajaţilor, care i-au sugerat ca, la următoarea rată, să plătească în plus câţiva euro pentru a nu mai rămâne dator.
Pe de altă parte, surse bancare ne-au spus că acest lucru este făcut de fiecare dată tocmai pentru ca banca să nu fie nevoită să raporteze clientul la Biroul de Credit.
„Dacă aveţi o rată de 50,20 de lei şi plătiţi numai 50 de lei, datoria de 20 de bani se perpetuează, astfel că, dacă trece o perioadă mai mare de 30 de zile, veţi apărea în baza de date a băncii restant cu o rată plus acei 20 de bani”, au declarat sursele citate.
Biroul de Credit, pe post de sperietoare
„Vă informăm că figuraţi cu 0,85 lei restanţă în evidenţa noastră la descoperirea de cont. În cazul în care nu achitaţi suma restantă în termen de 10 zile, datele dvs. vor fi trimise la Biroul de Credit”, aşa sună un SMS primit în urmă cu câteva luni de Marius M., din Capitală.