Rafar, divizia de fashion a grupului RTC, condus de omul de afaceri Octavian Radu, a trecut de la "colectionarea" de branduri de fashion la inchideri si mutari de magazine dupa o scadere medie a consumului de 30%-40%.
Chiar daca vrea sa iasa din criza cu cat mai multe magazine si branduri, conducerea companiei recunoaste ca a trebuit sa recurga la cateva "miscari" in structura portofoliului pentru a limita cat mai mult pierderile.
"Am facut incontinuu ajustari de buget, pe care l-am revizuit din octombrie 2008 pana acum de sase ori. Mai mult, toate previziunile au urmarit o linie descrescatoare, iar la ultima am zis ca daca situatia va fi si mai dificila de atat, nu vom mai avea cu ce sa intervenim pentru a reduce pierderile. Nu poti sa lasi magazinele fara angajati sau mallurile fara sa le platesti chiria", a declarat pentru ZF Ramona Stanciulescu, directorul general al Rafar.
Ea spune insa ca din august, cand a facut ultima varianta de buget, vanzarile au inceput sa revina usor pe crestere, Aldo fiind unul dintre brandurile care au avut o crestere de 9% in septembrie si 8% in octombrie.
Agresivi in extindere
Rafar este una dintre companiile care s-au dezvoltat cel mai mult in ultimii doi ani, aducand circa 14 branduri, printre care Aldo, Olsen, Mandarina Duck, Sacoor Brothers sau Kipling, si lansand peste 25 de magazine la nivel local. Si la inceputul anului, cand multe companii anuntau inchideri, restrangerea businessului sau vanzarea unor branduri, Rafar a continuat sa investeasca in deschideri si marci internationale noi. Doar in ultimul an a mai deschis trei magazine Debenhams, unul in Chisinau si a preluat franciza de incaltaminte si accesorii Aldo si pe cea de imbracaminte Toi et Moi.
Contractia consumului a lovit insa "in brandurile noi, care nu au putut fi impuse clientilor, mai ales ca "in momentul in care consumat