Piata locala de monitorizare media va reusi anul acesta sa ramana aproape de nivelul valoric inregistrat anul trecut, adica circa 5 milioane euro. Este un bun moment pentru companiile din domeniu sa investeasca in diversificarea gamei de servicii si sa-si intregeasca paleta de clienti, considera Miron Mateescu, director de marketing la Media Image Group.
Monitorizarea materialelor aparute in presa este unul dintre serviciile la care cele mai multe dintre companii nu au renuntat, chiar daca au fost nevoite sa taie costuri de prin alte parti. Bineinteles, au fost exceptii. “Primii clienti care au renuntat la monitorizare au fost dezvoltatorii imobiliari”, spune Mateescu, pentru Wall-Street. Lor li s-au alaturat jucatori din alte domenii foarte afectate de criza. Insa aceste retrageri au fost compensate de intrarea altor clienti pe piata serviciilor de monitorizare media – companii mici si medii care au vazut in produsele de monitorizare instrumente care le pot ajuta sa treaca mai usor peste criza.
Per total, piata a scazut usor anul acesta, insa va ramane aproape de cele 5 milioane euro inregistrate in 2008. Pe piata de monitorizare media activeaza firme independente precum Media Image Group, Media Trust, Argus, B Media, Media Clipping, Quick Monitoring Media, dar si organizatii precum Agentia de Monitorizare a Presei si Alfacont, agentii de presa (Mediafax) si agentii de relatii publice care au in oferta de servicii si monitorizare media. Acestea ofera rapoarte de monitorizare personalizate in functie de client sau de o anumita tema.
Chiar daca piata isi va pastra aproximativ aceeasi valoare, profiturile vor fi greu de obtinut anul acesta, considera Mateescu. In Romania, serviciile de monitorizare media sunt de patru ori mai ieftine decat in cel putin 10 alte tari din Uniunea Europeana. La un portofoliu de 250 de clienti - printre care se numara c