Un kilometru construit în Autostrada Transilvania a costat Statul Român între 12 şi 13 milioane de euro. Afirmaţia a fost făcută de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, azi în cadrul unei vizite pe şantierul autostrăzii Transilvania, de pe sectorul 2B, Câmpiă Turzii-Gilău.
„La Cluj, probabil vom ieşi la un cost pe kilometru de 12-13 milioane de euro. Am văzut că unii fac comparaţii cu autostrăzi de nu ştiu unde unde terenurile se cumpără din alte fonduri, unde utilităţile se mută din alte fonduri. Atunci sigur că dacă compăram, una cu alta, nu pot exista comparaţii. Eu am văzut şi autostrăzi, în Franţa, care au costat 50 de milioane de euro/kilometru. Cred că se fac comparaţii incorecte la preţuri. Toţi românii vor putea trece pe autostradă şi vor putea vedea ce înseamnă aceste lucrări. Doar la acest tronson sunt 45 de poduri şi viaducte”, a spus ministrul Transporturilor.
Nouă kilometri din sectorul 2B, lăsaţi pe anul viitor
Radu Berceanu a mai spus că după finalizarea lucrărilor la tronsonul 2B, ar prefera ca lucrările să se îndrepte spre Târgu Mureş şi nu spre graniţa de vest, aşa după cum ar fi normal. „Cel puţin cred că ar trebui mers până la Târgu Mureş, într-o etapă imediat următoare şi finalizate lucrările din zona Borş, lucrări care în cursul anului viitor s-ar putea realiza”, a spus ministrul.
În prezent, din sectorul 2B, cu o lungime de 51 de kilometri, au fost realizaţi doar 42 de kilometri, distanţa dintre Turda şi Gilău, restul de nouă kilometri urmând a fi finalizaţi în cursul anului viitor.
„Depinde de ce bani vor fi alocaţi”
Riscul ca cei 42 de kilometri ai autostrăzii Transilvania să rămănă un simplu apendic pe harta autostrăzilor din România este unul foarte mare. Radu Berceanu a recunoscut că există discuţii între Bechtel şi Ministerul Transporturilor pentru f