Cititori de presa scrisa, la nivel urban, au aratat un interes mai scazut editiilor tiparite ale ziarelor si revistelor romanesti, care au inregistrat scaderi ale audientelor fata de livrarea de date anterioara, piata de presa fiind, insa, fluctuanta, potrivit unui raport al Studiului National de Audienta (SNA) pentru perioada iulie 2008 - iulie 2009, publicat miercuri.
Studiul, realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), in perioada iulie 2008 - iulie 2009 la comanda SNA, arata ca trustul cu cea mai mare cota de piata pe segmentul presei scrise este Ringier Romania (22,5%), urmat de publicatiile grupului Intact (14,2%), Burda (13,6%), Publimedia International (10,2%), Adevarul Holding (9,7%), Sanoma Hearst (8%) si, restul de 21,8% din piata revenind altor publisheri, cum ar fi Cancan Media, Edipresse sau Media Sud Management.
Cele care si-au mentinut trendul ascendent au fost, in principal, tabloidele - Click! (+17,5%), Cancan (+7,5%), dar si cotidianele centrale quality - Adevarul (+9,3%), Ziarul Financiar (+8,6%) si Curierul National (+5,1%) -, in timp ce in randul revistelor pentru femei up & middle market se observa scaderi, cu o singura exceptie - Beau Monde (+1,3%).
Libertatea, in topul preferintelor
In ceea ce priveste cotidianele centrale, clasamentul ramane aproape neschimbat, lider fiind tabloidul Libertatea, cu 1.425.000 de cititori pe editie, in scadere cu 1,7% comparativ cu valul de date SNA anterior (aprilie 2008 - aprilie 2009).
Tabloidul este urmat in clasament de Cancan, cu 961.000 de cititori pe editie, cu o crestere de 7,5%, urmat de tabloidul Click!, cu 938.000 de cititori pe editie, in crestere semnificativa cu 17,5%, apoi de cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor - 758.000 de cititori, cu o scadere de 2,7% fata de valul de date anterior, de ziarul generalist Jurnalul National,