Lindab, unul dintre cei mai mari producători de profile metalice şi sisteme de ventilaţii din lume, se menţine pe profit, atât la nivel de grup, cât şi în România, în ciuda scăderii severe a vânzărilor în Europa Centrală şi de Est, ca urmare a măsurilor anticriză luate la finele anului 2008, potrivit lui Andrei Sulyok, general managerul Lindab România. "Suntem în continuare profitabili, nu doar la nivel de grup, ci şi în România, datorită măsurilor de securizare ale afa
Lindab, unul dintre cei mai mari producători de profile metalice şi sisteme de ventilaţii din lume, se menţine pe profit, atât la nivel de grup, cât şi în România, în ciuda scăderii severe a vânzărilor în Europa Centrală şi de Est, ca urmare a măsurilor anticriză luate la finele anului 2008, potrivit lui Andrei Sulyok, general managerul Lindab România.
"Suntem în continuare profitabili, nu doar la nivel de grup, ci şi în România, datorită măsurilor de securizare ale afacerilor, pe care le-am luat foarte devreme", a afirmat Sulyok.
Măsurile aplicate în luna noiembrie a anului 2008 au vizat, printre altele, reducerea stocurilor Lindab şi ale partenerilor şi reducerea costurilor operaţionale.
Vânzările Lindab la nivelul Europei Centrale şi de Est au scăzut cu 58% în primele nouă luni din acest an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008.
Strategie de criză: achiziţia competitorilor
Sulyok a afirmat că una dintre strategiile luate în calcul la momentul declanşării crizei a fost extinderea operaţiunilor grupului în România, prin achiziţia unor competitori aflaţi în dificultate.
"Sunt o serie de firme în targetul nostru, cu care s-au purtat discuţii. Cu unele de iniţiere, cu altele mai avansate. Suntem cu ochii deschişi", a spus reprezentantul Lindab. El a precizat că o tranzacţie nu s-ar putea realiza mai devreme de 2010.
Grupul este reprezentat în Român