Acum ca s-a cam sfarsit goana dupa "the next best thing" - care in orologerie echivala cu entuziasmul nestavilit al colectionarilor (si nu numai) pentru branduri noi, excentrice si, mai ales, foarte bine marketate, se pare ca noul context este favorabil marcilor serioase, cu traditie, care pana acum ar fi fost etichetate drept "previzibile" sau "nesurprinzatoare" (ultimul epitet a capatat oricum conotatii pozitive in ultimul an).
Una dintre aceste marci serioase este Eterna, printre putinele companii orologere elvetiene neafiliate unui mare grup, si care se indeletniceste cu orologeria din 1856, cand a fost fondata de Urs Schild, care a construit manufactura din Grenchen, un orasel la poalele muntilor Jura. In 1914, sub conducerea lui Theodor Schild, brandul lanseaza primul ceas de mana cu alarma, iar in 1948, cand la carma se afla Rudolf Schild-Comtesse, apare Eterna Matic, un mecanism cu rulmenti. Din 1995, brandul se concentreaza din nou pe manufacturarea de ceasuri mecanice, sub conducerea lui Ferdinand A. Porsche, etapa marcata si de lansarea Eterna Spherodrive, un calibru ce include rulmenti din ceramica. Brandul se caracterizeaza drept indiferent la trenduri, orientat spre mecanisme care ofera valoare la un pret convenabil. In prezent, Eterna are un departament de dezvoltare ce include 10 oameni, iar in ateliere lucreaza 24 de ceasornicari.
Colectiile se impart in doua categorii majore: ceasuri de manufactura (Vaughan si Madison - preturi intre circa 5.650 si 15.000 de franci elvetieni) si ceasuri cu mecanisme standard (KonTiki, Soleure si Contessa - pentru entry level pretul este de 1.950 de franci elvetieni). Vaughan isi deriva numele de la inventatorul rulmentilor, Philip Vaughan. Modelul Vaughan Big Date are un mecanism automatic si include trei rulmenti din ceramica ce reduc frictiunea si nevoia de lubrifiere. Modelul indica ora, minutele,