Amuzante, romantice, dramatice... Zilnic, pe micile ecrane rulează zeci de reclame, care de care mai colorate, mai zgomotoase. Însă, în ultima perioadă, agenţiile de publicitate se întrec în sporturi şocante.
Reclamele romantice, amuzante sau dramatice par să-şi fi pierdut de mult farmecul. Acum sunt „pe val“ reclamele şocante, menite a zgudui din temelii conştiinţa publicului. Mai nou, stârnesc aprigi discuţii nu doar imaginile cu modele anorexice, ci şi campaniile publicitare despre mediu sau politică. Din America şi până în Europa, cea mai nouă tendinţă în materie de publicitate o reprezintă reclamele şocante. Căţeluşi care se îneacă şi iepuri care mor de foame. Sau sfârşitul acestei lumi pe care o cunoaştem. Totul începe cu un tată care îi spune o poveste fiicei sale, înainte de a merge la culcare. Apoi, povestea devine macabră. „Sfârşitul e fericit?“, întreabă fetiţa. „Depinde de noi“, răspunde o voce de femeie din fundal. Această reclamă, aleasă de guvernul britanic pentru a sensibiliza familiile la problema climei, a atras o avalanşă de critici. Spotul, transmis la oră de maximă audienţă, face parte dintr-o amplă campanie de şase milioane de lire sterline, lansată de Ministerul Energiei şi Schimbărilor Climatice pentru a combate poluarea cu dioxid de carbon. Advertising Standard Authority, organismul care se ocupă cu monitorizarea reclamelor difuzate în Marea Britanie, a primit peste 200 de reclamaţii din partea unor părinţi indignaţi. De asemenea, şi conservatorii din opoziţie nu au pierdut ocazia de a-şi spune părerea. Parlamentarlul Philip Davies consideră reclama ca fiind „şocantă“ şi spune că „demonstrează cât de caraghios este punctul de vedere al guvernului, dacă a decis să sperie copiii pentru a combate schimbările climatice“.
Polemici religioase
În ultima perioadă, în staţiile de metrou din New York au loc tot m