Dar nu şi piste special amenajate în acest scop. Asta s-a stabilit în şedinţa extraordinară a Consiliului Local, care a avut loc ieri, în absenţa primarului Radu Mazăre, când s-a hotărât şi aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru investiţia „reţea de agrement cu biciclete".
Numai că, la noi, situaţia se va derula puţin cu susul în jos. Adică, printr-un proiect european vor fi achiziţionate în prima fază bicicletele, apoi se speră accesarea unor fonduri suplimentare pentru amenajarea pistelor. Viceprimarul Decebal Făgădău a explicat că „acest mod de transport este nu neapărat solicitat în acest moment pentru că suntem conştienţi că nu există o infrastructură 100% adecvată. Dar este un prim pas, astfel încât Constanţa, alături de celelalte capitale europene care au luat premiu pentru un proiect de turism, să ofere servicii turiştilor şi constănţenilor. Este un mijloc de transport verde, ecologic, îndeamnă la mişcare... sănătate".
Potrivit declaraţiilor lui Făgădău, proiectul are o valoare de 1.500.000 de euro, din care municipiul Constanţa va beneficia de aproximativ 1.340.000 de euro. „Colegii noştri, partenerii noştri în acest proiect, sunt cei din Balcic şi Albena. Ne-am orientat către o staţiune turistică astfel încât să avem şi vizibilitate şi să punem şi în aplicare ceea ce deja noi am iniţiat prin proiectul de turism care a fost premiat la Roma. În municipiul Constanţa, în condiţiile în care proiectul va fi declarat eligibil şi va fi finanţat, vor veni 390 de biciclete: 20 de staţii de biciclete de 40 de posturi şi 20 cu 20 de posturi. Deocamdată nu putem accesa şi fonduri pentru a crea ruta, efectiv banda de biciclişti, pentru că depăşeam valoarea maximă a proiectului şi pentru că noi vrem să aplicăm, dacă vor exista fonduri, şi pe o extindere a acestui proiect, astfel încât tot ce facem noi prin Zona Metropol