Între 2006 şi 2008, pierderile s-au ridicat la 30 de miliarde de dolari. Restructurarea companiei Ford a demarat în 2005, urmând a se încheia anul viitor, odată cu trecerea pe profit. Pentru 2008, Ford a comunicat cele mai mari pierderi anuale din istoria sa, de 14,6 miliarde de dolari, dar a reuşit să rămână în business fără să apeleze la ajutoarele oferite de guvernul de la Washington. Analiştii se aşteptă ca Ford să raporteze rezultate mai bune pentru trimestrul al treilea din 2009, ca urmare a programului federal „Rabla“.
Restructurarea activităţii a făcut ca Ford să-şi majoreze cota de piaţă, atât în Europa cât şi în America de Nord, cu toate că a tăiat din cheltuielile pentru plata stimulentelor acordate propriilor angajaţi.
În plus, a redus costurile de producţie prin acordul încheiat în luna martie cu sindicatele şi a reuşit să-şi restructureze datoriile către bănci. În ciuda acestor tendinţe pozitive, riscul apariţiei unor probleme grave se menţine ridicat. De altfel, în luna septembrie, conducerea Ford a comunicat investitorilor că nu se aşteaptă să înregistreze profit mai devreme de 2011.
Datorii de 35 de miliarde de dolari
Agenţia Standard&Poor’s consideră că viitorul producătorului american depinde în primul rând de factori pe care nu-i poate controla, precum redresarea economiei globale şi creşterea pieţei auto Nord-Americane.
Faptul că Ford este singurul mare constructor american care nu apelat la împrumuturi de urgenţă, precum General Motors sau Chrysler, se datorează împrumutului de 23,5 miliarde de dolari contractat în 2006. Acum, principala provocare constă în plata creditelor şi alte obligaţii financiare ce se ridică la 35 de miliarde de dolari până în 2013.
Experţii pieţei auto estimează pentru 2010 o creştere semnficativă a vânzărilor de maşini noi în SUA, de p