La începutul anului, Brawn GP exista doar în gândurile lui Ross Brawn. 10 luni mai târziu a devenit brandul care deţine titlurile mondiale în Formula 1. Honda a declarat că nu regretă faptul că a cedat echipa de Formula 1 însă constructorul japonez a pierdut cel puţin 255 de milioane de dolari. În luna decembrie a anului trecut, constructorul japonez Honda anunţa retragerea din Formula 1 din cauza crizei financiare. În ciuda faptului că Ross Brawn, managerul echipei, i-a avertizat la acea vreme că monoposturile dezvoltate în cei doi ani de la venirea sa, la începutul lui 2007, aveau şanse la titlu, japonezii au acţionat pragmatic.
Cei doi piloţi, Jenson Button şi Rubens Barrichello, împreună cu managerul echipei şi cu toţi ceilalţi membri rămâneau pe drumuri. Brawn, omul care a stat în spatele celor şapte titluri de campion mondial cucerite de Michael Schumacher, nu avea însă să renunţe la ideea de a-şi duce proiectul la bun sfârşit. A simţit că maşina pe care o construise putea câştiga un titlu mondial.
În timp ce toţi ceilalţi competitori testau de zor, în primele două luni ale anului 2009, Ross Brawn încă purta negocieri cu cei de la Honda, dar şi cu alţi potenţiali sponsori care să susţină echipa de-a lungul noului sezon.
Buget limitat, start fulminant
În cele din urmă, fără niciun alt suport, la începutul lunii martie inginerul englez anunţa naşterea unei noi echipe în Formula 1, care îi purta numele: Brawn GP. Primind un sprijin de la Honda pentru începutul sezonului, având acceptul Federaţiei Internaţionale de Automobilism de a nu mai plăti taxa de înscriere ca echipă nouă, şi obţinând acordul lui Jenson Button de a renunţa la cinci milioane de dolari din salariul său, Ross Brawn pleca la drum.
Noile motoare de la Mercedes, trecute prin mâinile maestrului, aveau să se dovedească mult mai p