Filiala locala a Wipro, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de outsourcing si software din India, si-a dublat numarul de angajati in ultimele zece luni, ajungand la 300 de oameni in centrul de Business Process Outsourcing (BPO) din Bucuresti.
"Am crescut intr-o perioada in care lucrurile nu mergeau foarte bine. In urmatorul an estimam ca vom mai angaja inca 150 de oameni si ca ne vom extinde prezenta in Romania. Centrul de BPO din Bucuresti are o pozitie strategica in planurile noastre de business", a declarat pentru ZF Ashutosh Vaidya, seful operatiunilor de BPO ale Wipro la nivel global, care reunesc peste 23.000 de angajati in tari ca Australia, SUA, Brazilia, China, Romania, Filipine si India.
Procesele de BPO se refera la acele procese care nu au functie de baza in companii si care pot fi externalizate. Spre exemplu, un producator din industria farma poate externaliza activitatile de procesare a facturilor, cele de HR sau pe cele financiare, pentru a se concentra pe core business, care este reprezentat de productia de medicamente.
Aproximativ jumatate din cele 150 de recrutari planificate de Wipro vor fi facute pana la sfarsitul acestui an. Centrul de BPO din Bucuresti este cea mai mare zona europeana a indienilor in ceea ce priveste numarul de angajati si deserveste sase clienti internationali.
Presedinte si CEO al Wipro este Azim Premji, declarat de catre revista Forbes cel mai bogat om al Indiei timp de 6 ani (intre 1999 si 2005), cu o avere estimata in prezent la 14,8 mld. dolari. "Una dintre principalele ratiuni pentru care am ales Romania a fost disponibilitatea lingvistica extraordinara. Am gasit aici oameni care vorbesc multe limbi straine, abilitati care sunt completate de un puternic background in IT", a mai completat Vaidya.
Reprezentantii Wipro anuntasera anterior ca iau in considerare deschiderea unei u