Companiile au preluat de la clienţii rău-platnici chiar şi maşini de câteva sutede mii de euro şi acum se chinuiesc să le vândă. Un Rolls-Royce Phantom, un Bentley Arnage T şi un Maybach 62S sunt cele mai scumpe maşini scoase la vânzare de firmele de leasing. Preţul lor sare de 300.000 de euro.
Mai citeşte:
Craiova: FOTO: Gaşca beizadelei Covei avea bolizi de jumătate de milion de euro
Creşterea dobânzilor, deprecierea leului şi scăderea salariilor au făcut ca tot mai mulţi români să nu-şi mai poată plăti ratele către companiile de la care şi-au luat maşini în leasing.
Astfel, mulţi dintre ei au ales să returneze autoturismul sau le-a fost recuperat de firma de profil, care acum l-a scos la vânzare. Numărul lor se ridică la câteva mii şi continuă să crească de la o lună la alta.
Maşini de top
Criza financiară i-a afectat însă şi pe cei cu venituri cu mult peste medie. Astfel, zeci de maşini de lux a căror valoare se ridică la câteva sute de mii de euro au fost recuperate de firmele de leasing şi scoase la vânzare la preţuri semnificativ mai mici.
Ţiriac Leasing vinde, în prezent, cea mai scumpă maşină second-hand de pe piaţa de leasing. Este vorba de un Rolls-Roys Phantom, fabricat în 2008, la un preţ de 340.000 de euro, cu TVA inclus.
Locul al doilea în topul celor mai scumpe autoturisme recuperate de firmele de leasing este ocupat de un Bentley Arnage T, care costă 315.000 de euro. Preţul de listă este de 291.660 de euro net.
Limuzina este scoasă la vânzare de Weltauto, divizia de autoturisme second-hand a Porsche. Prin Weltauto sunt vândute şi maşinile recuperate de Porsche Leasing. Tot din categoria maşinilor de peste 300.000 de euro face parte şi un Maybach 62S, fabricat în 2007 şi cu un rulaj de 21.591 de kilometri.
Autoturismul, scos la vânzare to