Stau în umbră şi fac cea mai importantă muncă. Sunt plătiţi cu bani grei pentru că îi învaţă pe candidaţi ce să spună în discursuri sau în emisiunile televizate. Sunt cunoscuţi de foarte puţină lume iar rezultatele lor revin în totalitate politicienilor care i-au angajat. Vorbim de oamenii de campanie, mercenarii angajaţi de partide, cei care fac munca de jos. Nu-i uităm nici pe liderii zonali, care coordonează şi sponsorizează campania electorală la ei în curte.
Frătean merge pe mâna lui Bălaş şi Brişcaru
B & B sunt iniţialele numelor cele doi consilieri de campanie în care are încredere Alexandru Petru Frătean. Alianţa PSD+PC din judeţul Mureş a păstrat o parte din echipa de campanie de la parlamentarele din toamna anului 2008. Şi anume pe Radu Bălaş. La matca social-democrată s-a întors şi Cornel Brişcaru. Primul venit din zona presei, dar „bătătorit” în câteva campanii electorale ca şi consultant politic, iar cel de-al doilea, în ultimul timp, din spaţiul generos al societăţii civile, dar atât de obişnuit în culisele de campanie. Bălaş, finul deputatului PD-L, Doru Oprişcan, arată cât de flexibile sunt relaţiile politice. Brişcaru, fost candidat liberal la alegerile parlamentare, s-a reîntors la vechea iubire roşie, atât de încercată când era director de cancelarie al prefectului Ovidiu Natea.
Liderul PSD Mureş speră că împreună cu cei doi va obţine cel puţin voturile de la ultima campanie, unde PSD a obţinut trei mandate de parlamentari. Ei sunt cei care, sub supravegherea echipei mari de la Bucureşti, fac strategia de campanie social-democrată pentru judeţul Mureş. Lângă ei, în echipa judeţeană de campanie, se mai alătură şi o serie de activiştii de partid. Secretarul general executiv Mircea Pop, analistul economic Horea Soporan sau investitorul Dinu Socotar, din partea PC, sunt cei care pun umărul pentru ca Mircea Geoană să fie preşe