Mona Opran, managing director al Saatchi & Saatchi, Saatchi & Saatchi X si Pantone Studios, vizeaza pentru 2010 o crestere a cifrei de afaceri pe cele trei companii pe care le conduce si o eventuala reorganizare a acestora, cu delimitarea oamenilor care gandesc ideile generale de comunicare de cei care le implementeaza pe toate mediile.
Campaniile de comunicare nu ar mai trebui create in functie de departamentele unui grup de publicitate – fie ele de ATL, BTL sau PR – ci construite pe o idee generala de comunicare, raportata la publicul caruia i se adreseaza. In functie de public vor fi stabilite apoi si canalele folosite in planul de media. “Nu clientul trebuie sa dicteze mediul in brief, ci consumatorul dicteaza mediul”, spune Mona Opran (foto), managing director al agentiilor de publicitate din grupul Centrade.
In prezent, majoritatea grupurilor de comunicare sunt impartite in companii in functie de mediile la care se raporteaza. De exemplu, in grupul Centrade Saatchi & Saatchi este agentia de brand, care face planning, cercetare, client service si creatie pentru mediile traditionale (ATL); Saatchi & Saatchi X realizeaza tot ce tine de comunicarea BTL, shopper marketing si evenimente; Saatchi & Saatchi PR furnizeaza servicii de relatii publice si asa mai departe.
“Undeva intr-o lume viitoare toti ganditorii de diferite specialitati vor forma un nucleu care va gandi brandul in functie de provocarile aduse de planner-i sau de researcher-i si de client. Apoi vor mai exista specialistii in implementare”, spune sefa Saatchi. O astfel de reorganizare nu va aduce neaparat disparitia companiilor din grup, ci doar o redirectionare a lor. Saatchi X, de exemplu, ar putea deveni un implementator eficient din punct de vedere costuri si timp. Iar strategia si ideile pentru Saatchi X sa treaca in grija companiei centrale a grupului, care va reuni “ganditori