Refuzul General Motors de a vinde Opel ar putea genera concedieri masive. Mii de angajaţi ai Opel de la fabricile germane au întrerupt ieri lucrul şi au manifestat în faţa sediului constructorului auto din Ruesselheim. „Vrem ca Opel să existe în continuare şi ne vom lupta pentru a salva locurile de muncă“, a declarat premierul statului Hesse, Roland Koch, unul dintre susţinătorii încheierii tranzacţiei cu Magna în parteneriat cu banca rusească Sberbank. Refuzul conducerii General Motors de a înstrăina filiala sa europeană a înfuriat oficialităţile din Germania şi Rusia, precum şi pe unii membri din conducerea Opel, care doresc salvarea a cât mai multor locuri de muncă. Aproximativ 50.000 dintre angajaţii Opel din Europa îşi desfăşoară activitatea în Germania.
Premierul rus Vladimir Putin a declarat că „decizia General Motors de a refuza să cedeze filiala sa Opel companiei canadiene Magna şi băncii de stat ruse Sberbank nu aduce prejudicii intereselor ruse, dar Rusia va ţine cont pe viitor de un asemenea stil în relaţiile cu partenerii“. De cealaltă parte, şeful operaţiunilor din Europa al GM, Carl-Peter Foster, a declarat cotidianului Bild că se aşteaptă la „reduceri masive“ de personal la Opel. „Am negociat un plan bun de restructurare. Pericolul constă în distribuţia inegală a problemelor printre fabricile grupului. Însă un lucru este cert: vor fi reduceri masive“, declarat Foster.
Eliminarea a 30% din costuri
Deocamdată este cunoscut doar obiectivul privind reducerea cheltuielilor cu 30%, ceea ce ar însemna eliminarea a 10.000 de locuri de muncă. Fără a intra în amănunte, John Smith, vicepreşedintele grupului GM, a spus că fabrica din Bochum îşi va restrânge activitatea, iar cea din Belgia va fi închisă, la fel cum prevedea şi Magna. Analiştii spun că reducerea producţiei din Bochum, în loc de închiderea completă a fabri