"Nu se poate construi un brand turistic national pe bani putini. 2 milioane de euro era o suma corecta, insa 900.000 de euro reprezinta foarte putini bani, suna mai mult a made in China", spune Stefan Liute, strategy director al companiei romanesti de branding Grapefruit, care s-a inscris alaturi de o companie straina in licitatia organizata de Ministerul Turismului pentru brandul turistic, insa care nu a ajuns in etapa finala.
Brandul turistic al Romaniei va fi realizat de asocierea THR Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion (companie spaniola) si Taylor Nelson Sofres, in urma depunerii ofertei cu pretul cel mai mic (circa 900.000 de euro) in etapa finala a licitatiei, potrivit ministerului.
Astfel, din cursa finala pentru construirea brandului, pentru care erau alocate 2 milioane de euro (bani europeni prin programul operational regional), au iesit asocierile Saffron Brand Consultants-Brandient Consult-Acacia Avenue si TBWA-GFK Romania, care au depus oferte cu un pret de 1,6 mil euro si aproape 1 mil. de euro. Aneta Bogdan, managing partner al companiei Brandient, nu a dorit sa faca declaratii cu referire la licitatia pentru brandul turistic.
"Sistemul de licitatie pentru brandul turistic nu a fost bine gandit, s-a procedat ca la achizitia de suruburi si hartie xerox. Cand vine vorba de servicii de branding, nu se potriveste acest sistem de achizitie", a precizat Liute, care adauga ca cel mai important criteriu trebuia sa il reprezinte procedura de lucru, metodologia cercetarii, strategia realizarii brandului, adica oferta tehnica, si mai putin pretul (care a scos din cursa asocierile ce includeau si companii romanesti - n.r.).
In total, pentru realizarea brandului turistic al Romaniei s-au batut treisprezece grupuri de companii, una dintre conditiile participarii fiind experienta anterioara intr-un astfel de proiect de brand. Cu