Traversam o perioada in care principala provocare a PR-ului este recastigarea increderii. In cazul specific al mediului politic, increderea poate fi construita printr-un proces de comunicare pe termen lung, cu promisiuni care sa creasca in importanta gradual, pe masura ce cele mai mici sunt indeplinite, considera Richard Linning, vicepresedinte al International Public Relations Association (IPRA).
“Ce se intampla la nivel global este ca ne-am pierdut increderea. Pentru ca, in primul rand, am pierdut increderea in lumea financiara. Multi oameni au crezut ca un loc sigur in care pot sa-si pastreze banii este o banca. Pot sa am incredere pentru ca guvernul va supraveghea banca. Ceea ce nu s-a intamplat”, a spus Richard Linning (foto), pentru Wall-Street.
Oamenii si-au pierdut increderea in institutii, in general, pentru ca multe dintre cerintele pe care trebuiau sa le indeplineasca s-au dovedit a fi lipsite de rezultate. Institutiile ar trebui sa reconstruiasca increderea printr-un proces de comunicare intens si onest.
In cadrul unei cariere internationale in relatii publice, Linning a consiliat institutii ale Uniunii Europene, guverne, asociatii nationale si internationale. In Romania, englezul a oferit consultanta pe probleme de anticoruptie Cancelariei Primului-Ministru, lucrand direct cu ministrii Victor Ponta si Tudor Chiuariu.
“Cand am lucrat cu Parlamentul European, ca lobbyist, cei mai multi dintre politicieni erau politicieni de «convingere», care credeau in ceva. De asta intrasera in politica. Ne-am indepartat de asta. Am intrat intr-o epoca a politicienilor «de cariera», care sunt mai interesati de cum sa avanseze in propria cariera”, spune Linning.
Indiferent de categorie, comunicarea cu electoratul trebuie realizata conform unei strategii pe termen lung. In primul rand, politicianul trebuie sa se decida asupra directiei strate