„Undeva la Palilula“, cu un buget de 1.600.000 de euro, este primul film al regizorului de teatru Silviu Purcărete. Peste 50 de actori recreează atmosfera înecată în beţie şi orgii a unui orăşel românesc din anii ’60. Filmările pentru acest proiect spectaculos au început la mijlocul lunii octombrie şi se află în plină desfăşurare, într-o hală dezafectată a Uzinelor Republica din Bucureşti. De 26 de zile încoace se repetă şi se filmează pentru „Undeva la Palilula“. Multe zile au fost cumplite, repetiţiile având loc mai mult noaptea, la aproape zero grade Celsius. Nici seara de miercuri, 4 noiembrie, când am poposit pe platou pentru aproape patru ore, n-a fost una care să ţină cu toţi cei implicaţi în proiect. Actorii şi echipa au făcut faţă cu ceaiuri fierbinţi şi cu sendvişuri calde. O seară de 23 august din anii ’60 a fost filmată la 2 grade Celsius.
Universul din Palilula a fost conceput, în întregime, într-o hală industrială, de 10.000 de metri pătraţi, ideală pentru decorurile impresionante gândite de scenografii filmului, Helmut Stürmer şi Dragoş Bu-hagiar. Pe platou au fost amenajate, în mărime naturală, un spital de provincie, un lac cu broaşte, o livadă, o morgă, un cimitir şi o alimentară.
Atmosfera din platou
Drumul în sine până la orăşelul improvizat Palilula este anevoios, mai ales pe o ploaie măruntă şi pe un frig ce-ţi taie faţa. Altădată zgomotoasă, uzina, împărţită pe din două de o şină de cale ferată, este acum un loc neprimitor, chiar sinistru.
Imediat cum intri, în dreapta, actorul Constantin Ghenescu, întins pe un scaun şi înfăşurat în pături groase, se odihneşte cu ochii închişi, cu braţele ridicate şi murmură printre dinţi.
Pe partea stângă, dai peste o motocicletă, care a lăsat urme de ulei pe podea. Lângă ea, o maşină de salvare. La câţiva paşi, o clădire cu geamuri mari d