Hi5 a pornit la drum în 2003, în SUA, cam în aceeaşi vreme în care luau naştere şi restul reţelelor sociale. Acum ocupă locul 3 în lume ca mărime, iar în România, 4 din zece internauţi au cont acolo. Ramu Yalamanchi a venit în România să cunoască mai îndeaproape utilizatorii fideli de Hi5 din .ro
Într-un interviu pentru REALITATEA.NET, el povesteşte despre naşterea Hi5, rivalitatea cu Facebook şi provocările actuale pe care le înfruntă reţelele sociale.
Cum arătau reţelele sociale în 2003, când a fost lansat Hi5 (iunie 2003)?
În primii ani în care au apărut reţelele sociale, Facebook (lansat în februarie 2004) s-a concentrat asupra pieţei reprezentate de studenţi (au început la Harvard, iar apoi s-au extins şi în alte universităţi), MySpace (lansat în august 2003) s-a orientat înspre cei pasionaţi de muzică. Noi am preferat să ne creăm o reţea internaţională, în afara Statelor Unite. În momentul de faţă, MySpace continuă să fie orientată înspre segmentul celor pasionaţi de muzică, aş spune chiar că sunt puţin încremeniţi în proiect. Facebook s-a extins de la universităţi înspre masa largă de utilizatori. Noi ne-am concentrat să construim o reţea internaţională unde să te distrezi cu prietenii tăi, iar acest lucru se face cel mai bine cu ajutorul jocurilor.
În afara unei audienţe considerabile formate din vorbitori de limbă spaniolă, ce alte elemente cheie contribuie la succesul Hi5?
Avem o audienţă mare în America Latină, dar şi în Europa, în Portugalia, în Grecia, în România, precum şi în Asia, în Thailanda. Internaţionalizarea şi localizarea platformei Hi5 sunt priorităţi pentru noi. La fel de importante sunt şi jocurile. Am lansat multe funcţii interactive, suntem pe punctul să lansăm avatare pe care utilizatorii să şi le poată crea singuri. Și avem şi monede virtuale, la fel ca celelalte reţele sociale.
@N_P