Când a plecat de la Sălcuţa în Dacia doctorului Decă, Elena Ceauşescu a uitat geanta cu librete la căpitanul Rusu, garda ei de corp. Valoarea celor şapte CEC-uri: 3,5 milioane de lei. CEC-urile erau pe numele celor trei copii ai dictatorilor, Valentin Zoia şi Nicu, şi pe cel al unui nepoţel (băiatul lui Valentin). 22 decembrie 1989, după ora 13.00. Cele 23 de minute petrecute la Sălcuţa, la şosea, pentru găsirea unei maşini salvatoare, au fost o agitaţie surdă pentru soţii Ceauşescu şi pentru cele două gărzi de corp, maiorul Florian Raţ şi căpitanul Marian Rusu.
Citiţi şi:
VIDEO Ceauşescu, 23 de minute la „ia-mă, nene!“Ceauşescu, lăsat în aer de toată lumeaMisterele de la Snagov Ceauşescu: zborul spre „Balta Mică“ Dictatorul Ceauşescu în labirintul său VIDEO Fuga lui Ceauşescu la elicopter VIDEO Ceauşescu - ultimele 6 ore la cârma ţării
Unul dintre martorii evenimentului, inginerul Marius Popescu, îl caracterizează pe căpitanul Rusu, garda de corp a Elenei Ceauşescu, drept un „om disperat, care se agita la marginea drumului, total necontrolat, se uita stânga-dreapta, cu o staţie în mână”.
Raţ merge mai departe, Rusu „se desprinde”
Nebunia de la Sălcuţa a luat sfârşit după ce cuplul dictatorial şi maiorul Raţ au urcat în Dacia roşie a doctorului Decă. Căpitanul Rusu avea în grijă geanta Elenei Ceauşescu. S-a suit într-o altă maşină, o Dacie albă, condusă de inginerul Vlad Nicolae, şef de fermă la Avicola Titu. Surpriză, însă: Dacia roşie a plecat spre Titu, iar cea albă către Bucureşti!
Cum s-a ajuns la această distribuţie? Povesteşte maiorul Florian Raţ: „Am văzut undeva pe dreapta un Ford Taunus oprit şi m-am dus să-i cer să ne ducă el la Târgovişte. Mi-a spus că nu are benzină. Între timp m-a strigat Marian, care mi-a spus că s-a oferit un domn să ne ducă. Am văzut că era o Dacie ro