În anul crizei, expoziţia de echipamente audio-video HIFIarena mai adună 100 de mărci la a VII-a ediţie, care a început ieri şi ţine până duminică.
O scădere dramatică dacă ne uităm că anul trecut au fost 160 de mărci.
Conform organizatorilor, valoarea cumulată a produselor expuse în camere de hotel se apropie de suma de un milion de euro.
Desfăşurat tot sub sloganul "Vino să auzi!", HIFIarena 2009 a strâns: boxe, amplificatoare pe lămpi, pick-uri, plasme, LCD-uri, video-proiectoare. Ca de obicei, unii expozanţi s-au folosit de eveniment pentru a prezenta noutăţi pe piaţa românească, alţii au expus echipamete care urmează să fie disponibile în săptămânile următoare. Totuşi, expoziţia este gândită pentru soluţii "sofisticate", zona high-end, acolo unde portofelul gros obligă nişte achiziţii pe măsură.
Pentru nostalgicii vinilului, la HIFIarena se găsesc pick-up-uri de la Marantz sau Thorens (7.300 lei). Modelul vine un suport acrilat, elimină vibraţiile (1.000 magneţi) iar braţul este din fibră de carbon. De asemenea, mai puteţi găsi pick-up McIntosh la 10.000 de euro care e musai să funcţioneze împreună cu boxe ale aceluiaşi producător: 41.000 lei.
Pentru urechi şi mai "sensibile", boxele Dynaudio, seria Saphire cu o producţie de 1.000 de bucăţi. Preţ de colecţie: 12.000 de euro. Iar un sistem complet, Chord Electronics cu boxe Dynaudio, ajunge la 70.000 de euro.
Plasme-LCD
Între noutăţile zonei video, Panasonic prezintă plasma Z11, cu tehnologie NeoPDP (Neo Plasma Display Panel), subţiată până la 1 inci. Sunt două modele: ecran de 46 de inci şi 54 de inci (4.000 de euro). În camerele expoziţiei de la Radisson, Sharp a adus LCD-ul din seria XS, la 10.000 de euro pentru modelul de 65 de inci. Bang&Olufsen expune Beo Vision 10, un televizor cu tehnologie LED, rezoluţie HD, diagonală 40 de inc