Mai multe nume mari ale artelor plastice romanesti (Marilena Preda Sanc, Mircea Roman, Aurel Vlad, Valeriu Mladin s.a.) au raspuns invitatiei curatorului Conf. Univ. Dr. Petru Lucaci de a lua pulsul vizual al modului cum, chiar in clipa de fata (asadar in cele mai recente lucrari de atelier), se reflecta in preocuparile artistilor miticul corp omenesc*. Dintru inceput am remarcat dialogul dintre sculptura, grafica, pictura si fotografie, dintre plasticitatea accentuata si declarata a rond bosse-ului - la Aurel Vlad, Mircea Roman, abstracta la Darie Dup, si imaginea de o carnalitate concreta sau evanescenta, dupa mediul de exprimare, pictura sau fotografie si, respectiv, grafica. Artistii tineri, invitati sa participe, au onorat in mod remarcabil simezele de la Caminul Artei, prin creatiile unor recenti absolventi precum Andrei Tudoran, Simona Dobrescu, Maria Manea-Bordeanu, Mirela Joja, Adela Bonat.
Marilena Preda Sanc este prezenta cu o lucrare de mari dimensiuni, de expresie grafica, unde hatisul hasurilor configureaza siluete anonime, dar pline de forta, in vreme ce energia framantata a titanilor este surprinsa printr-o linie paroxistica. Petru Lucaci capteaza fragilitatea corpului feminin in imagini fotografice, peste care intervine cu o puternica incarcatura grafica, simbolica, sau invita la meditatie asupra prezentei biologice dar si culturale omenesti, prin melanjul de semne ce merg, intr-una din picturi, de la amprenta la scriere - act fizic si intelectual. Lumina corpului omenesc, explorata in misterul ei, in copilarie, de aproape orice potential privitor, este subiectul picturii lui Valeriu Mladin, care a ales sa reprezinte doua labe ale picioarelor privite prin lumina, pe un fond negru, intr-o imagine de real impact. Vorbind de mister, vom remarca plasticitatea stranie - o expresie noua in creatia lui Aurel Vlad - a siluetelor omenesti inalte, ef