Alexandru Printz, director de retail în cadrul BCR, este omul din spatele „Domnului Diriginte“ de la Şcoala de Bani. Alexandru Printz spune că românii au pornit prea repede în tăvălugul bancarizării şi că au nevoie de o educaţie financiară pentru a decide ce e mai bine pentru buzunarul lor. Pe Alexandru Printz, 33 de ani, l-am întâlnit la sucursala BCR din Drumul Taberei, de unde coordonează activitatea de retail din sectorul 6 al Capitalei. Deşi era doar ora 9.00 dimineaţa,l-am prins într-o şedinţă sau „la o discuţie cu ceai“, după cum îi place lui să spună.
Agitat, dând impresia omului pus tot timpul pe treabă, a insistat să mai dea câteva indicaţii colegilor înainte de a începe interviul. „Sunt mai rău decât argintul viu“, îmi confirmă el bănuielile. Conduce o echipă de 180 de oameni şi, în fiecare zi, vizitează trei-patru unităţi pentru a discuta cu angajaţii. Îşi face însă timp şi pentru întâlniri cu clienţii mai mari, conştient fiind de importanţa menţinerii unei relaţii.
Un diriginte cu vechime
Văzându-l, îţi dai seama că îl cunoşti de undeva. Şi totuşi, de unde? Aaa, da... seamănă cu „Domnul Diriginte“, personajul ilustrat grafic pe www.scoaladebani.ro, dar şi pe mai toate reţelele sociale importante.
De fapt, este chiar el, cel care ţine orele deschise la Şcoala de Bani, program de educaţie financiară, susţinut de BCR, ce are ca scop creşterea responsabilităţii românilor faţă de administrarea banilor.
Mai exact, în fiecare zi, între orele 16.00 şi 18.00, dezbate online cu cei interesaţi pe teme financiare. Astfel, poţi învăţa unde să-ţi plasezi economiile, cum să citeşti un contract de asigurări de viaţă sau cum să-ţi cumperi o casă printr-un contract de economisire-creditare.
Alexandru Printz spune că răspunsurile şi problemele ridicate de „cursanţii“ Şcolii de Bani i-au a