Pe masura ce mediul corporatist s-a dezvoltat, iar romanii au fugit de somaj, incercand sa-si dezvolte o afacere proprie, au inceput sa apara tot mai multe pagini web menite sa ghideze pasii intr-ale afacerilor ai antreprenorilor aflati la inceput de drum.
Unele sunt copii traduse ale unor pagini web similare din SUA, care nu prea au aplicabilitate in mediul de afaceri romanesc atat de orginal si inimitabil. Altele incearca insa sa ofere sfaturi practice si solutii adaptate pentru lupta cu birocratia si nesimtirea unor functionari publici, cu care unii patroni trebuie sa se confrunte zi de zi.
Una dintre aceste abc-uri virtuale de antreprenoriat este si www.manager.ro, de pe care orice om de afaceri cu mai putin de o luna de experienta poate afla cum trebuie intocmita corect o factura, cum trebuie gestionate problemele cu angajatii sau care e cea mai buna atitudine care trebuie adoptata in relatia cu furnizorii, debitorii, Fiscul sau Garda Financiara.
Astfel, de pe una dintre sectiunile respectivului site se poate descarca un formular gata redactat de somatie de plata, adaptat pentru faza preliminara a relatiei cu un rau-platnic cronic, atunci cand restantele de plata nu sunt mai mari de cateva zile fata de termenul initial prevazut. In aceasta prima faza, stilul epistolar este unul sfatos, imperativ doar pe alocuri : "Intrucat au trecut peste n zile de la data livrarii cantitatii de marfa pentru care v-am inaintat factura neonorata de dvs., ne vedem nevoiti sa va reamintim ca ne datorati o suma restanta. Nedorind sa ne cerem aceste drepturi pe calea justitiei, va acordam pentru plata un termen de gratie de zece zile de la primirea prezentei. In speranta ca acest incident nu va afecta continuareaa bunelor noastre relatii, primiti, Domnule Director, asigurarea distinsei noastre consideratiuni".
Tonul si stilul sunt, insa, fundamental schimbate i