Înaintea bombardamentului publicistic al reclamelor la diferitele reţele de telefonie mobilă, fixă sau digitală, înaintea ofertelor nelimitate de abonamente telefonice, în fine, înainte de giganticele reclame stradale la cele mai noi modele de invenţii legate de comunicarea la distanţă a informaţiilor, exista reclama... la telefon – „cel mai rapid mijloc de comunicaţie, cel mai comod, cel mai sigur!”, singura salvare în calea „întârzierilor, amânărilor, tergiversărilor”. Pretext pentru a ne aminti, de fapt a ne imagina, cum era înainte de telefon sau atunci când acesta era încă ceva atât de nou încât trebuia mediatizat pur şi simplu ca instrument. „Iată adevărata cauză a atâtor eşecuri, a atâtor afaceri neizbutite, iată motivele nereuşitei în orice ramură de activitate.
Câte afaceri bune nu au fost pierdute definitiv, câte transacţiuni importante nu au fost prejudiciate din cauza acestor sisteme învechite ce nu cadrează cu ritmul accelerat al vremurilor noi. Astăzi, când lupta pentru existenţă este mai aprigă ca oricând, succesul este de partea celor cari se pricep S’O IA ÎNAINTE”. Ca în imagine, săriţi în calea timpului, nu fiţi doborâţi de El. Şi, înainte de toate: „Fiţi mai hotărâţi, mai expeditivi, FIŢI ÎNTOTDEAUNA PRINTRE CEI DINTÂI.
Folosiţi orice prilej favorabil şi nu uitaţi că aveţi la îndemână un colaborator preţios care vă secondează minunat în această direcţie: TELEFONUL. Datorită acestei invenţii miraculoase, puteţi fi pretutindeni, în câteva minute, fără a pierde timpul, fără a vă deplasa”.
Şapte decenii mai târziu, răsfoim agitaţi anunţuri publicitare şi cataloage de oferte, în căutarea celui mai nou X-Phone care să ne conecteze instantaneu la world wide web, a celui mai arătos sau confortabil blackberry care să ţină loc de biblioteci centrale şi touch screen-uri pe care să putem vizualiza persoana de la celălalt capă