Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis ieri, în urma unei sesizări venite din partea „Jurnalul Naţional“, că spotul publicitar pentru cotidianul „Adevărul“ nu încalcă legislaţia audiovizualului şi că poate fi difuzat în continuare. „Jurnalul Naţional“ a sesizat CNA spunând că îndemnul din reclamă, „Citeşte «Adevărul». Ziarul quality nr. 1 în România“, nu ar fi în conformitate cu datele de audienţă ale publicaţiilor, menţionând că ziarul din trustul Intact are mai mulţi cititori decât „Adevărul“.
În replică, Hadrian Mateescu, director executiv Adevărul Holding, a spus că, în funcţie de vânzări, „Adevărul“ depăşeşte „Jurnalul Naţional“.
„Considerăm că mesajele din campaniile publicitare reflectă fidel realitatea din piaţă, iar «Jurnalul Naţional» încearcă, aşa cum a făcut-o în repetate rânduri în acest an, să ascundă cititorilor şi clienţilor de publicitate evoluţia cifrelor de vânzări auditate sub egida BRAT (n.r. - Biroului Român de Audit al Tirajelor), din ultimul an de zile, cifre care-i sunt total defavorabile“, a declarat Mateescu, citat de Mediafax.
În urma discuţiilor, CNA a stabilit că reclama pentru „Adevărul“ este legală şi că plângerea înaintată de „Jurnalul Naţional“ nu este fondată.