In aceasta perioada, care precede campania pentru alegerile prezidentiale, electoratul se confrunta cu doua probleme majore, demne de atentie.
1. Este obligat sa-si contureze optiunea electorala in lipsa unor dezbateri serioase pe tema problemelor reale si a solutiilor, pe termen mediu si lung, gandite de candidatii la functia de prim om al statului. Pare ca scopul major si unic al unora dintre candidati il reprezinta nu convingerea opiniei publice de validitatea si valoarea ideilor, a platformelor-program promovate, nu aplicabilitatea reformei, nu solutiile la problemele stringente care afecteaza intreaga tara, ci promovarea unei campanii indreptate asupra unui om. Asupra unui om, nu a ideilor si platformei politice ale acestuia.
2. Cea de a doua problema o reprezinta inflatia de sondaje de opinie, cu tematica electorala. Si problema nu o reprezinta sondajele in sine, ci anomaliile care le insotesc. In cazul majoritatii acestor sondaje, rezultatul este, la modul surprinzator, in defavoarea candidatului aflat fie in dizgratia cercului de influenta al institutului de sondare a opiniei publice care a realizat sondajul, fie in dizgratia cercului de influenta al celor care l-au comandat. Ciudateniile acestea - care chiar pot avea ca efect manipularea grosolana a opiniei publice, sau macar a acelei parti a opiniei publice care, din dorinta de apartenenta la un grup majoritar, care se teme de ideea de a ramane in afara cercului zisei majoritati si i se alatura chiar daca nu crede in idealurile si valorile promovate aici - par, insa, sa nu merite timp de dezbatere la televiziunile ale caror programe oscileaza, in aceasta perioada, intre reality-show-uri ori emisiuni de divertisment subtiri si emisiuni electorale, dirijate spre sfera de interes a oamenilor din spatele moderatorilor. Nu am intalnit nicio analiza pe aceasta tema, o analiza care sa lumineze opinia p