Din cele 15 prestigioase sali de concerte care au gazduit incepand de la 1 octombrie turneul Enescu-Brahms European Encounters sustinut deRemus Azoitei si Eduard Stan in organizarea Institutului Cultural Roman, au mai ramas trei: 25 noiembrie - Bucuresti, Ateneul Roman,9 decembrie Washington DC, Kennedy Center for the Performing Arts si 10 decembrie - New York, Carnegie Hall, Weill Recital Hall.
Unul dintre motivele pentru care au fost alesi de organizatori pentru acest turneu reprezentativ pe care il putem asimila, prin paralelism, cu cel legat de promovarea Festivalului Enescu din primavara, a fost acela ca Remus Azoitei si Eduard Stan sunt autorii a doua albume ce cuprind integrala lucrarilor pentru vioara si pian ale lui George Enescu, proiect in premiera mondiala, editat de casa de discuri Hänssler Classic (Germania) in 2007 si 2008, care s-a bucurat deja de aprecierea criticii muzicale din intreaga lume.
In consecinta, versiunile extrem de dense si de autentice, sustinind o curgere extrem de bine articulata a discursului muzical enescian nu au surprins, oferind publicului nefamiliarizat cu acesta un convingator contact cu Sonata Torso si Sonata nr. 3 op. 25 "In caracter popular romanesc". Pacat ca discurile celor doi nu se gaseau de vanzare la iesire, pentru ca ar fi avut cu siguranta succes. I-am ascultat pe cei doi muzicieni la recitalul sustinut in eleganta sala mica de la Concertgebouw Amsterdam.
Remarcabil a fost nivelul la fel de inalt la care au prezentat cei doi sonatele a doua si a treia de Brahms, in cazul carora exotismul prin prisma caruia inca mai este perceputa muzica enesciana a fost cel care a contat. Remus Azoitei si Eduard Stan sunt artistii a caror inteligenta muzicala ii face sa redea cu un echilibrul si un entuziasm remarcabile muzica lui Brahms, filtrata prin sensibilitatea proprie.
Rememorand cele 12 sali in