După ce a intermediat fără prea mare succes distribuirea tichetelor de reduceri, CuponPro s-a orientat spre reclamele în magazine. Acum a descoperit o nişă mai bănoasă, dar aglomerată: cercetarea de piaţă. Cercetarea de piaţă va pune CuponPro faţă în faţă cu jucători puternici pe piaţa autohtonă: GfK, Nielsen, Synovate şi MEMRB, o piaţă de 42 de milioane de euro.
Locul pe care stă Alexandru Radu (33 de ani) în cafeneaua „Luigi" din centrul comercial Orhideea din Capitală îi oferă o privire de ansamblu asupra tuturor caselor de marcat ale hipermarketului Carrefour.
Nimic nu-i scapă! Niciun cărucior branduit cu iaurtul Cremoso şi nicio mişcare a promoterilor, care susţin plictisiţi beneficiile spray-urilor de mobilă Johnson Wax, nu trec neobservate de ochiul ager al managerului.
Alexandru Radu se ocupă de la începutul verii de operaţiunile singurei companii de cuponing CuponPro (care produce şi distribuie cupoane de reduceri, pentru produsele din marile magazine) din România.
De atunci, cumpărăturile sale personale n-au mai fost ca înainte! Nu se poate abţine să nu se oprească în faţa fiecărui raft şi să comenteze, de multe ori cu voce tare, tot ce nu se potriveşte cu ceea ce a văzut în hipermarketurile din Europa sau din Statele Unite.
Tocmai de aceea, cele două direcţii ale businessului pe care le-a stabilit împreună cu Nora Marcovici, şefa grupului de comunicare BBDO România, din care face parte şi CuponPro, ţintesc familiarizarea clienţilor cu sistemul de cuponing şi revigorarea promoterilor de pe teren.
Totuşi, în mintea lui, un alt proiect se conturează încet-încet: să transforme agenţia de cuponing într-una de cercetare de piaţă. Tocmai a testat ideea aceasta.
CA O CARACATIŢĂ
Reţeaua de promoteri pe baza căreia CuponPro îşi desfăşoară activităţile de cuponing (în sine, cuponingul este un sistem destul de simpl