Transportul de ţiţei pe piaţa din România a scăzut cu 30% în primele 10 luni din 2009, la 7,55 milioane de tone, faţă de aceeaşi perioadă din 2008,din cauză că rafinăriile au importat cantităţi mai mici de ţiţei, a declarat directorul de operare al companiei, Nicolae Dobromir, citat de NewsIn.
Acesta estimează pentru anul viitor o scădere cu 10% a cantităţii de ţiţei transportat.
"Contractele pentru anul viitor nu au fost încă semnate, însă am avut deja discuţii cu toţi clienţii noştri tradiţionali, Petrom, Rompetrol, Lukoil şi Steaua Română din Câmpina, care nu au un plan de marketing în totalitate", a precizat directorul de operare al Conpet.
La rândul său, directorul general al Conpet, Claudiu Coleşiu, a declarat că aşteaptă repornirea rafinăriei RAFO Oneşti, estimată pentru toamna lui 2010. "Dacă RAFO ar reporni anul viitor, ar fi o mare gură de oxigen pentru noi", consideră Coleşiu.
De asemenea, reprezentanţii Conpet spun că veniturile companiei nu vor scădea în aceeaşi proporţie, datorită structurii de transport. "În primele zece luni, veniturile au scăzut cu numai 1% faţă de perioada similară a anului trecut. Asta pentru că în acest an nu am perceput aceleaşi tarife tuturor, în funcţie de lungimea de conductă pe care s-a transportat ţiţeiul, dar şi datorită creşterii tarifului de transport faţă de 2008", au spus reprezentanţii Conpet.
Conpet SA este operatorul sistemului naţional de transport al ţiţeiului şi produselor petroliere. Acţionarul majoritar al companiei este Ministerul Economiei. Societatea exploatează o reţea de conducte de peste 3.800 kilometri.