Serviciile internet vor ramane si in anii viitori motorul de crestere al industriei locale de comunicatii in conditiile in care rata de penetrare a calculatoarelor si internetului este de 50% in mediul urban si mai mica de 20% in cel rural - reprezentand astfel un potential semnificativ de a atrage clienti noi, spune Ovidiu Ghiman, director pentru Strategie si Dezvoltarea Afacerii in cadrul Romtelecom.
"Internetul de mare viteza continua sa se dezvolte si va continua sa impinga in sus piata telecom. Insa pentru a creste si mai mult in mediul rural operatorii va trebui sa faca eforturi pentru ca potentialii clienti sa inteleaga care ar fi utilitatea calculatorului si netului", a spus Ghiman in cadrul conferintei Mediafax talks about Telecom Industry. "Acum in mediul rural principala activitate pe net este vizitarea paginilor (browsingul), insa interesul ar putea creste daca ar exista si aplicatii care sa intereseze acest public", a adaugat el.
In Romania exista aproximativ 7,5 milioane de gospodarii, din care aproximativ o jumatate sunt in mediul rural.
Romtelecom a atins un numar "deloc neglijabil" de clienti pe segmentul serviciilor de acces la internet prin tehnologie fara fir, mai multi abonati la telefonia fixa sau televiziunea prin satelit optand si pentru aceste servicii, a adaugat Ghiman. "Un numar semnificativ de clienti Romtelecom care s-au abonat la serviciile de telefonie fixa sau televiziunea prin satelit au optat si pentru serviciul de internet broadband mobil. Numarul lor nu este deloc neglijabil", a afirmat Ghiman, fara a oferi mai multe detalii.
In septembrie 2008, Romtelecom a castigat licitatia pentru licenta de telecomunicatii in benzile de frecvente de 410-415 MHz si 420-425 MHz. La inceputul lunii aprilie 2009, operatorul a lansat serviciul de acces mobil la internet in baza acestei licente, care permite si furnizarea de