Principalii trei jucători de pe piaţa POS-urilor Payzone, PayPoint şi PayUpau instalat anul acesta la comercianţi aproape 3.500 de terminale care permit plata unor servicii. Doar reculul tranzacţiilor de reîncărcare a cartelelor telefonice le-a stricat socotelile. Consumatorii români şi-au depăşit reticenţele legate de plata electronică a facturilor. Companiile care instalează terminale ce oferă posibilitatea efectuării de plăţi către f
Principalii trei jucători de pe piaţa POS-urilor Payzone, PayPoint şi PayUpau instalat anul acesta la comercianţi aproape 3.500 de terminale care permit plata unor servicii. Doar reculul tranzacţiilor de reîncărcare a cartelelor telefonice le-a stricat socotelile.
Consumatorii români şi-au depăşit reticenţele legate de plata electronică a facturilor. Companiile care instalează terminale ce oferă posibilitatea efectuării de plăţi către furnizorii de servicii raportează venituri în creştere şi îşi măresc încontinuu numărul de unităţi instalate. „În prezent, compania noastră operează tranzacţii electronice cu numerar prin intermediul a 11.300 terminale instalate la nivel naţional, prin colaborări cu peste 3.200 distribuitori şi parteneri de retail“, spune Cristina Constantin, director comercial al companiei Payzone. Deşi contractarea pieţei se simte în rezultatele financiare, jucătorii rămân optimişti în privinţa creşterilor viitoare. Cifra de afaceri a Payzone se va diminua, până la sfârşitul anului, cu 10%-15% faţă de 2008, dar compania continuă să investească în dezvoltare: anul acesta s-au instalat circa 1.000 de noi terminale. Studiate mai în amănunt, cifrele companiei relevă şi alte progrese: numărul comercianţilor atraşi în reţea a crescut, anul acesta, cu o medie lunară de 20%, în timp ce numărul tranzacţiilor s-a majorat cu o medie lunară de 22%.
Privind la competitori, numărul POS-urilor op