Evaluarea şi restructurarea resurselor umane, depolitizarea educaţiei şi conducerea şcolilor după modelul societăţilor comerciale. Acestea sunt câteva dintre soluţiile pe care le-au propus oamenii de afaceri, întrebaţi de capital.ro cum ar conduce învăţământul românesc. „În momentul în care cumperi un business care merge prost, primul lucru pe care-l faci este evaluarea resurselor umane; pe cele bune le păstrezi, iar celor care nu sunt bune le oferi opţiunea de recali
Evaluarea şi restructurarea resurselor umane, depolitizarea educaţiei şi conducerea şcolilor după modelul societăţilor comerciale. Acestea sunt câteva dintre soluţiile pe care le-au propus oamenii de afaceri, întrebaţi de capital.ro cum ar conduce învăţământul românesc.
„În momentul în care cumperi un business care merge prost, primul lucru pe care-l faci este evaluarea resurselor umane; pe cele bune le păstrezi, iar celor care nu sunt bune le oferi opţiunea de recalificare profesională. Apoi, evaluezi resursele financiare, tai costurile care nu produc şi realoci bani în acele locuri care aduc profit. În cazul nostru, profitul în educaţie este cel social”, a explicat Monica Tatoiu, manager şi fostă profesoară de Matematică.
Tatoiu: „Şcolile, auditate anual”
Alte măsuri la care ar recurge Monica Tatoiu sunt finanţarea pe bază de proiecte, introducerea unor contracte de management pentru directori, auditarea anuală a şcolii şi evaluarea, tot pe bază anuală, a profesorilor. De asemenea, ea ar mai propune renunţarea la manuale şi înlocuirea lor cu fişe personalizate, construite de profesor pe baza unui set de competenţe. „Şcolile trebuie să devină centre de formare ale adulţilor din comunitate. Părinţii şi mediul de afaceri local trebuie să se implice în monitorizarea formării şi finanţarea ei, în funcţie de nevoile locale”, a mai spus Tatoiu pentru capital.ro.