Va deveni smartphone-ul un drog şi pentru managerii de la noi, după cei din SUA? Citiţi în noul număr al „Forbes România“, de azi pe piaţă, despre BlackBerry, care în SUA a pus stăpânire pe viaţa corporaţiilor, iar în România abia îşi arată colţii.
Imaginează-ţi că eşti în mijlocul unei şedinţe importante şi tocmai faci o prezentare în faţa oamenilor din compania ta. Exact când te pregăteşti să ataci chestiunea bugetului pentru 2010, observi că majoritatea celor prezenţi şi-au plecat discret capetele şi ţin mâinile împreunate, ca şi cum s-ar ruga la Dumnezeu să le creşti salariile.
Nici vorbă ca prezentarea ta să-i fi făcut să simtă, brusc, inspiraţia divină! Colegii tăi îşi fac, de fapt, „rugăciunea BlackBerry". Este poziţia clasică în care un utilizator de BlackBerry îşi citeşte e-mailurile: cu palmele făcute căuş, pentru a feri aparatul de privirile celor din jur, şi bărbia în piept, ca într-o profundă meditaţie...
Inovaţia care face diferenţa
Cum se formează această relaţie atât de strânsă între oamenii de afaceri şi telefonul canadian? În 2002, când a intrat pe piaţă, BlackBerry s-a diferenţiat printr-o inovaţie care aducea instantaneu mesajele e-mail la îndemâna proprietarului, fără ca acesta să mai deschidă laptopul. În plus, utilizatorul putea să folosească în paralel cu verificarea e-mailului şi alte funcţii ale aparatului. Inovaţia a transformat telefonul într-un succes.
Mai mult, sistemul creat de Research In Motion, compania care produce BlackBerry, permite conectarea permanentă a telefonului cu întreaga bază de date a companiei şi cu colegii care au la rândul lor un asemenea aparat.
Sistemul foloseşte un server special, administrat de companie şi aflat permanent în legătură cu toate telefoanele firmei, prin operatorul de telefonie. Pentru un manager, terminalul este o sursă de dependenţă şi în afara orelor de program.