Maşina produsă în anul 1981 rulează de nouă ani pe străzile Piteştiului, unde a făcut deja 571.900 de kilometriChiar dacă este cel mai vechi autovehicol din parcul Publitrans 2000 SA, „se ţine“ mai bine decât altele. Reprezentanţii societăţii spun că va părăsi cel târziu în primăvară rutele 2B, Prundu-Trivale, şi 3 B, Prundu-Războieni, pe care circulă.
De nouă ani de când transportă piteştenii care circulă pe rutele care leagă Prundu de Trivale şi de Războieni, autobuzul de producţie nemţească a făcut mii de curse. Pe străzile Piteşti a făcut din 2000 şi până în prezent 571.900 de kilometri. Înainte de a fi cumpărat de Publitrans 2000 SA din Germania, autobuzul mai rulase cel puţin încă atâţia kilometri spun reprezentanţii companiei.
Le e drag şoferilor melancolici
Maşina face parte din zestrea veche de autobuze ale societăţii Publitrans 2000 SA. Fără aer condiţionat sau trapă şi cu nişte băncuţe în loc de scaune, şoferii care-l conduc spun că încă „se ţine“ bine, chiar dacă are 28 de ani vechime.
„Este o maşină rezistentă, îmi e drag, se ţine bine şi, deşi nu se conduce aşa uşor ca autobuzele noi, îşi face treaba. E o maşină de care m-am ataşat“, spune Marian, unul dintre şoferii îl conduc pe veteranul autobuzelor piteştene.
Acest autobuz nu este singura „bătrânică“ a parcului auto Publitrans, care mai are alte zece maşini cu peste 20 de ani vechime. Următorul autobuz la numărul de kilometri parcurşi în Piteşti este tot un mercedes, care a străbătut deja 473.921 kilometri pe străzile Piteştiului.
Generaţia nouă reia ştafeta
Reprezentanţii Publitrans 2000 spun că au început deja înnoirea parcului auto şi că din cele 31 de autobuze, 15 sunt deja de generaţie nouă. „Sunt nişte MAZ-uri care mie îmi sunt foarte dragi, pentru că sunt foarte bine făcute şi fiabile“, spune directorul societăţii Publitrans, Manue