Promovarea prin intermediul reţelelor de socializare pare a fi viitorul reclamei turistice, din cel puţin două motive: este gratis şi ajunge la foarte mulţi, într-un mod de multe ori plăcut. În România, Ministerul Turismului şi-a creat deja cont propriu pe Facebook, una dintre cele mai populare reţele de socializare.
Australia, cunoscută pentru eficientele sale campanii de promovare, pregăteşte deja un plan pentru acest sector. În cadrul unei conferinţe de presă, preşedintele executiv al Biroului de Turism, Rick Allert, a spus că promovarea trebuie să aibă "un puternic suport digital".
Allert a făcut referire mai ales la reţelele de socializare, despre care crede că au o capacitatea senzaţională de a atrage turişti. "Internetul, prin site-uri de socializare precum Facebook, ne oferă o oportunitate deosebită: putem posta imagini, alături de cuvinte, pentru a defini complet avantajele unei vizite în Australia. Peste toate, oferim altora şansa de a-şi spune poveştile de călătorie", crede oficialul, citat de AAP.
Reclama TV este "doar un element" de promovare
Acesta vede marketing-ul turistic drept un domeniu vast, în care "reclama TV este doar un element". Allert admite însă că există riscul anti-reclamei, dar vede internetul şi ca o formă de control direct. Dacă turistul nu este mulţumit de un serviciu, ţara sau operatorul are şansa să observe problema şi chiar să o remedieze.
Australia a avut parte de două reclame turistice în ultimul timp, intitulate "Where the Bloody Hell Are You" şi "Come Walkabout". Cea mai populară a fost ultima, care a fost intens mediatizată, fiind vizualizată de peste 155 de milioane de persoane din întreaga lume.
Totuşi, sunt multe voci care susţin că aceste reclame nu se mai constituie în adevărate fenomene, cum s-a întâmplat cu celebra campanie din anii '80. @N_