Din ce în ce mai multe companii bat la uşa patronilor pentru a aduna banii cu care să treacă cu bine de criză. Creditarea din ce în ce mai grea pe care o acuză managerii companiilor din România îi trimite pe directori cu căciula în mână în faţa acţionarilor.
O serie de mari companii aparţinând unor diverse industrii din ţara noastră au convenit în ultima perioadă să îşi majoreze capitalul. Rafo, Banca Transilvania, Banca Comercială Carpatica şi Michelin România sunt printre cei mai mari actori din economie care au ales să se adreseze proprietarilor pentru a se capitaliza. Industria şi sectorul financiar sunt cu predilecţie cele care apelează la astfel de surse de finanţare. Rafo Oneşti vrea să îşi majoreze capitalul social cu 173,5 milioane de lei, până la 2,19 miliarde de lei, şi să aducă garanţii pentru un credit de 330 milioane de euro destinat modernizării rafinăriei, potrivit unui comunicat transmis BVB (foto). Majorarea ar urma să fie făcută cu 173,5 milioane de lei de Balkan Petroleum, reprezentând contravaloarea investiţiilor de mediu şi tehnologice prevăzute în contractul de privatizare a rafinăriei.
INDUSTRIE
În luna septembrie, Compagnie Financiere Michelin, parte a producătorului francez de anvelope auto Michelin, preciza că ar putea majora capitalul subsidiarei româneşti cu 510 milioane de lei - circa 120 milioane de euro - la aproape 950 milioane de lei, prin aport în numerar. Acţionarii companiei metalurgice Laminorul Brăila (LMRU) au aprobat şi aducerea de bani de acasă, de la 75,2 milioane de lei la 104 milioane de lei, prin aport de numerar, potrivit unui comunicat remis Rasdaq.
Reţeaua de supermarketuri G'Market îşi va majora şi ea capitalul social cu 2,3 milioane de euro, până la un total de 6,4 milioane de euro, beneficiind de o investiţie din partea acţionarului său majoritar Anchor Grup. G'Market an